Het project en de kerk

Daar zit je dan als kerkbestuur. Je hebt erfgoed, een monument zelfs, maar dat moet onderhouden worden. Door de scheiding tussen staat en kerk kan je niet bij de gemeente aankloppen en in Rome zijn ze ook streng.

Wat te doen om de Waarden & traditie van de kerk te bestendigen.
Nu komt daar een projectontwikkelaar, die gaat je helpen en neemt alle zorgen weg. Echter het plan lijkt alleen de belangen van de projectontwikkelaar te behartigen en niet van het dorp waar je kerk staat. Hoe moet dat nu in de Eerlijke economie.
Het dorp is niet gecharmeerd van het plan en voelen niet de Zorg voor elkaar vanuit de kerk naar de buurt. De Families & gezinnen die te kerke gaan voelen zich wel ongemakkelijk bij de grootsheid van de plannen en het effect op de buurt. Het geheel van de kerk, nieuwbouw en de buurt moeten in harmonie zijn en dan creĆ«er je voor de bewoners pas een Sterke samenleving.
Met een passend en voor de buurt acceptabel plan, word je als kerkbestuur pas echt gewaardeerd. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Voor een Dorp dat we door willen geven.

(VET: vrij vertaald naar het verkiezingsprogramma van een partij in de coalitie in Ouder-Amstel)