Communicatie

Gemeente zorg voor duidelijkheid en heldere communicatie.

De documentaire “Klem aan de kade” laat zien dat de gemeente een stevigere rol moet nemen in deze projecten dan de afgelopen jaren. Bij de plannen voor het amstelbusinesspark (waar het hier eigenlijk over gaat) was de communicatie naar de bewoners van de woonboten diverse keren te technisch en gaf het hun geen duidelijkheid. De bewoners zitten mede daardoor erg lang in onzekerheid.Natuurlijk is de gemeente afhankelijk van anderen voor het geven van duidelijkheid, zoals van de ontwikkelaar voor helderheid over diens plannen en van Amsterdam als grondeigenaar. Maar dat betekent niet dat de gemeente niets kan. Goede communicatie moet en kan altijd! Ook kan de gemeente drukken op de snelheid van het proces en duidelijkheid geven aan bewoners door aan te geven wat zij wanneer kunnen verwachten. Daarbij moet ook nagedacht zijn over de risico’s en wat deze betekenen voor de planning. Dat lijkt nu allemaal niet gebeurd. De VVD gaat het college vragen dit alsnog zsm te doen. Uit de reactie van de wethouder op de documentaire blijkt dat het college ook ziet dat goede communicatie en duidelijkheid richting de bewoners hard nodig zijn.Wij zullen dit op de voet volgen en blijven inzetten op onze speerpunten voor de bouwprojecten in onze gemeente:* Goed participatie-proces (omwonenden en belanghebbenden worden op tijd betrokken en inbreng wordt serieus genomen)* Heldere communicatie* Voorrang voor huidige bewoners (focus op jongeren en ouderen)* Voorzieningen als scholen en sportvoorzieningen groeien mee met het aantal bewoners* Plannen mogen niet leiden tot hogere lokale lastenWij horen het graag als u vindt dat dit voor andere plannen in onze gemeente ook beter kan (moet!) of als u met ons mee wilt denken.