De bewoners maken de gemeente.

Voor 2018 was door de vorige gemeenteraad een fors tekort begroot. Dit college heeft het tekort beperkt, maar het vooruitzicht voor de komende jaren valt flink tegen door een fors lagere rijksbijdrage. We zullen daardoor pijnlijke keuzes moeten maken om onze financiƫn op orde te brengen. Voor de VVD is cruciaal dat we zorgen voor een sluitende begroting, maar dit mag er niet toe leiden dat de rekening wordt neergelegd bij onze bewoners. Dit gaat ongetwijfeld stevige gesprekken opleveren.

Een onderwerp dat niet onbenoemd kan blijven is het centrumplan. Het is duidelijk dat de gepresenteerde plannen totaal niet aansluiten bij wat wij allen wenselijk vinden. Positief punt hierbij was de grote betrokkenheid die onze bewoners hebben getoond. Het maakt mij trots dat ik hier mag wonen.

Waar in 2018 nog te weinig resultaten mee zijn geboekt is met de huisvesting voor jongeren en senioren in onze gemeente. Dat wordt wat ons betreft een belangrijk speerpunt de komende jaren. Het is cruciaal voor de leefbaarheid en levendigheid van onze gemeente dat mensen die hier opgegroeid zijn ook hier kunnen blijven wonen. De bewoners maken de gemeente. Daar moeten we ons dus voor blijven inzetten.