VVD blij met deelname Ouder-Amstel aan Jeugdsportfonds.

Het Jeugdfonds Sport & Cultuur betaalt de contributie/het lesgeld voor kinderen en jongeren uit gezinnen waar te weinig geld is voor voetbal, muziekles, dans, judo, theater, zwemmen of een andere sportieve of creatieve les. Ouders kunnen zelf geen aanvraag doen. Aanvragen voor een bijdrage worden gedaan door een intermediair: bijvoorbeeld een leerkracht, buurtsportcoach, sociaal wijkteam of schuldhulpverlener en worden direct naar de vereniging over gemaakt.

Raadslid Marten Hilbrands, zelf actief binnen de sportverenigingen, geeft aan: ”Al jaren zetten wij ons als lokale VVD in om sport voor iedereen toegankelijk te maken. Juist voor onze kinderen vinden we het belangrijk dat ze ook actief bezig kunnen zijn. In ons verkiezingsprogramma hadden we daarom opgenomen dat we als gemeente deel zouden moeten nemen aan het Jeugdsportfonds. En vanuit de raad hebben we al langer gepleit voor deelname van Ouder-Amstel aan het Jeugdsportfonds. Wij zijn blij dat onze wethouder Barbara de Reijke zich in het college inzet om sport toegankelijk te maken voor iedereen. Sporten draagt niet alleen bij aan een gezonde levensstijl, maar helpt bij het leggen van sociale contacten en voor jong en oud. Investeren in sport is een investering in de toekomst.”

De Stichting Jeugdfonds Sport & Cultuur is een publiek/privaat fonds. De basis wordt gelegd door gemeentelijke middelen uit het minimabeleid, aangevuld met middelen van private fondsen, sponsors en donateurs.